Årets sämsta album

Magnus Uggla-Pärlor åt svinen

Jag ska börja med det positiva. Du och jag mot hela världen är en mycket bra låt. Hade resten av plattan hållit samma klass hade den fått toppbetyg. Nu är det tyvärr den enda bra låten. Resten är mer eller mindre dynga.
Coverbandens förlovade land
är nog sämst, men det är jämnt skägg med flera andra låtar.
Populär är han i alla fall, Uggla har en av Sveriges mest lästa bloggar, en mer eller mindre utsåld turné och bra försäljningssiffror. Det förändrar dock inte att albumet får bottenbetyg. Jag är inte intresserad av låtar som handlar om att man borde börja träna, kärlekstörstande ensamstående pappor, klimathotet som något positivt då man slipper åka till Thailand mm. Trams, som Aftonbladet skrev. Tur för Uggla att majoriteten av svenskarna tycker bättre om den.


Kommentarer
Postat av: Fabbe

Jäklar vad roligt det är att läsa din blogg! Men det verkar som om jag upptäckt den för sent. Jag hoppas på mer/Fabbe

2007-12-31 @ 18:09:49
Postat av: Bajen

Haha, en ordentlig och rolig sågning av skivan, mer sånt

2009-08-12 @ 23:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0