Årets svenska album nr.2

Kent-Tillbaka till samtiden

Den här skivan har gjort en märklig resa. Från början gillade jag den inte speciellt mycket alls, bara några enstaka låtar. Efter några lyssningar satte sig fler och fler låtar, och nu tycker jag den är helgjuten. Det är egentligen bara Ingenting som jag inte gillar så mycket, fast den är ju inte dålig heller egentligen...
Det finns några riktiga höjdare på plattan. LSD, någon är bäst, tätt följt av Columbus(som släpptes som singel 5:e december). Jag tror även att det här är albumet som kommer få längst livslängd av alla album som släppts i år. Det blir bara bättre och bättre för varje lyssning.

Om man rankar Kents album hamnar Tillbaka till samtiden som nummer två. Såhär skulle min lista se ut.
1.Hagnesta Hill
2.Tillbaka till samtiden
3.Isola
4.Du&Jag Döden
5.Vapen&Ammunition
6.Verkligen
7.Kent



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0