Årets musikupplevelse

November börjar närma sig sitt slut, otroligt skönt för det är den överlägset tråkigaste månaden på året. December, listornas månad, känns mycket bättre.Jag tänkte lista bästa album, låtar och lite annat här på bloggen. Börjar med årets musikupplevelse.

Bästa konsert var för mig Smashing Pumpkins i somras. Det var så otroligt skönt att höra alla gamla favoritlåtar i bra versioner. Förra gången jag såg dem var i Roskilde för 10år sedan och då var jag grymt missnöjd. I år levererade de allt jag hoppats på, även om det hade varit kul att sett D´Arcy och Jame Iha istället för det nya kompbandet.

Årets enskilda musikupplevelse kan vara en låt, en textrad, ett riff eller vad som helst egentligen.
 I år upplevde jag det på Annexet i Stockholm. Avslutande låten Mannen i den vita hattenKents konsert. Finns det någon låt som passar bättre att avsluta med än just den? De fick till en fantastisk version av låten. De extra textraderna som inte är med på albumet Du och jag döden lyfter låten ytterligare. Här är min favorit:

Jag hatar sångerna jag skrivit
Jag hatar allt jag nånsin sagt
och jag hatar den jag blivit
när jag trott att jag haft makt
Jag hatar klyschorna jag spridit
på sång och dans och sprit
Man kanske borde ta sitt liv nu
men jag trivs ju så bra i min svit
Älskling,vi ska alla en gång dö 

Gädjande är också att de kommer till Västerås i februari, de har inte spelat här sedan Isolaturnén tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0