Hysteri

Jag har nu på morgonen suttit och försökt få tag på biljetter till Melodifestivalen som kommer hit till stan 16februari. Min sambo och min mamma ska gå och eftersom jag är pappaledig föll det på min lott att få tag i biljetter.

Det var inte det lättaste, ticnets sida var minst sagt överbelastad. Jag loggade in 08.37, fick vänta 15minuter på att överhuvudtaget komma in till bokningen som startade kl.09.00. Biljetterna tog helt slut 09.12, har en kompis som kom in 09.15 och blev utan biljetter.

Jag fattar inte hur det kan vara en sådan hysteri. För det första är biljetterna svindyra, de till Västerås deltävling går lös på 445kr/st. Finalen lär väl vara ännu dyrare misstänker jag. Visst, jag tittar väl också på TVsändningarna, men jag skulle aldrig drömma om att betala 445kr för att se det live. Det är ju sällan, för att säga aldrig man ser något man tycker riktigt mycket om och pausunderhållningen är ju ännu sämre.

Vidare så förstår jag inte hur folk kan sitta 40min och vänta framför datorn innan man kommer fram och kan beställa biljetter. Alla kan väl inte vara arbetslösa/föräldralediga? Vad har man för jobb om man kan göra så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0