Radiohead och skivlyssning i allmänhet

Igår trodde jag inte att jag skulle orka med In rainbows, men imorse var jag rätt nyfiken på att se hur det fungerar med nedladdningen från hemsidan. Jag betalade 3£ och fick albumet, allt gick väldigt smidigt. Vet inte vad jag tycker om hela albumet än, det känns som ett sånt som kräver ganska många lyssningar innan det sitter.

Just sådana album är ju de som brukar hålla längst, men nuförtiden ger jag sällan grupper den chansen. Trist egentligen hur det har ändrats hur man lyssnar på musik. Nu är det ju mest låtar som gäller. Jag tycker det är jättetråkigt för det finns inget härligare än gedigna album där man kan texten utantill i varje låt. Det är ju främst ens gamla favoritgrupper som får den chansen numera. I höst finns det två sådana album(Daugava och Kill to get crimson), inte för jag kan texterna utantill, men de flesta låtarna håller. Låtarna tillsammans gör att det blir en större upplevelse än låt för låt för sig.

En favoritlåt har jag dock redan fått från In rainbows, nämligen House of cards, kolla upp den även om ni inte orkar med hela albumet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0