The Weakerthans

Jag älskar när man blir glatt överraskad. Jag tror det var 2000 och jag var ner på stan för att leta efter en skiva. Jag kommer inte ens ihåg vilken det var. När jag stod där och bläddrade bland albumen fick jag syn på en lapp på ett cdomslag. Albumet beskrevs på ett sätt som gjorde att jag köpte det trots att jag aldrig hört talats om bandet. Det var The Weakerthans andra album Left and leaving och det visade sig vara ett riktigt lyckat köp. Jag tar fortfarande fram det då och då.
Idag fick jag se att de släppte ett nytt album förra veckan som heter Reunion Tour. Man kan ladda ned smakprov på Epitaphs hemsida. Jag läser vidare att albumet hyllas i USA. Det blir ett givet köp!

Här är en låt från förra albumet




The Weakerthans-Psalm for the Elks Lodge last call

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0