Tillbaka till samtiden

Jag införskaffade Kents nya idag, köpte den på ICA Maxi av alla ställen. När jag tänker på det har jag nog köpt alla deras skivor första dagen de kom ut förutom debuten då jag inte lyssnade på dom. Albumet låter helt ok. Gitarrerna är borta men melodierna är kvar. Det finns några riktiga höjdare på plattan och det finns några som jag kommer skippa förbi. De spår som känns bäst är Columbus, Generation ex och avsutande Ensammast i Sverige. När Kent låter som de gör i just de spåren finns det inte många på den här planeten som är bättre. Önskar bara att det fanns fler riktigt bra låtar, men det kanske kommer efter fler lyssningar. Jag tror faktiskt det, skönt för jag var lite orolig efter singeln Ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0