Dagens låt 25/9



Pulp-A little soul
Av alla brittiska band som kom fram på 90talet gillade jag Pulp bäst. Jag tyckte och tycker fortfarande att Jarvis Cocker kanske är den allra coolaste pop/rockstjärnan.
Som många andra fick jag upp ögonen för Pulp med Common People och albumet Different class. Bandet hade då hållit på i ca 15år. Mitt favoritalbum är This is hardcore som kom 1998. Dagens låt är hämtad därifrån.

Kolla in den här ganska roliga videon också och se hur många bad cover versions ni känner igen.

Kommentarer
Postat av: Erik

Tjena! Jag vill bara tacka för en jäkligt bra blogg. Speciellt dagens låtkategorin är helt underbar. Du har fått mig att köpa 3skivor och alla är great! Synd bara att du håller på Västerås i hockey haha

2007-09-25 @ 12:41:06
Postat av: lightyears

Vad roligt! Vilka plattor har du köpt då och vilket lag håller du på?

2007-09-25 @ 21:04:14
Postat av: Erik

Tja igen, jag köpte Pinkerton, Pearl Jam och en samling med Therapy(fast den där låten var inte med där,fan,men screamager,nowhere,diane,stories och die laughing är fantastic!)
Jag håller på Bofors, jag kommer från Karlskoga.

2007-09-25 @ 22:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0