1995

Vi bytte förvaring för alla mina cdskivor förra helgen. Passade då på att sortera albumen och roade mig med att se vilket år som jag har mest titlar från. Vinnare blev 1995. Jag har alldeles för många skivor från det året, men oj vad mycket bra det kom ut då.

På den tiden lyssnade man på ett annat sätt. Det var albumens och singlarnas(med extraspåren) tid. Nu är det låtar som gäller i princip. Det är oftast bara favoritgrupperna som man ger albumen chansen på riktigt, plus något nytt band per år.

Jag tänkte, nörd som jag är, göra en lista över de album som är bäst från 1995. Jag har bestämt mig för att lista de åtta bästa plattorna.
Här kommer några riktigt bra album som hamnade just utanför listan.

Ramones- Adios Amigos
Underbara Ramones sista studioalbum. Kanske inte deras jämnaste och bästa platta, men den har några riktiga höjdare med Tom Waitscovern I don´t want to grow up som bästalåt.




Garbage- Garbage
Minns att jag köpte den i London och den spelades överallt där. Riktigt bra platta med Stupid girl och Only happy when it rains som toppar.



Foo Fighters- Foo Fighters
Deras debut som var och är helt fantastisk! Låtar som I´ll stick around, This is a call, Big me och For all the cows är klassiker i min bok.




Therapy-Infernal Love
Cast- All Change
Mad Season- Above
Wilmer X- Hallå Världen
Bruce Springsteen- The Ghost of Tom Joad
Chris Isaak- Forever Blue
The Verve- A Northern Soul
Rocket From the Crypt- Scream, Dracula, Scream!
Neil Young- Mirror Ball
Återkommer med topp 8.

Kommentarer
Postat av: Sista resan

Jävlar, nu måste jag leta fram min Mad Season, bara för att du påminde mig! En bra lista, fast Ramones har jag aldrig fattat. Ser fram emot listan dock. Nittofem, hmmmmm.....

2010-02-05 @ 19:30:32
URL: http://sistaresan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0