Årets svenska album nr.3

Lars Winnerbäck-Daugava

Det här är nog en av de skivor jag spelat mest i år. Den är rakt igenom jämn, finns egentligen inte ett dåligt spår. Favoriterna har hela tiden ändrats, från början var det Jag fattar ingenting och Tidvis, nu är det nog snarare Jag har väntat på ett regn.
Jag gillar verkligen Winnerbäcks sätt att skriva texter. Han skriver så att de flesta kan känna igen sig och det är nog därför han blivit så otroligt folkkär. Det går hem både hos ensamstående 40åriga mammor och deras 17åriga ungdomar. 
Jag kollar in p3s hemsida, de har något som heter Svenska popcupen där man får rösta på sin favorit. Winnerbäck är i final mot Kent och senast jag kollade så ledde Winnerbäck.
Det här är definitivt en platta som man kommer plocka fram med jämna mellanrum även nästa år.

image5


Kommentarer
Postat av: Maria

bara älskar winnerbäck. hans texter går rakt in i hjärtat

2007-12-05 @ 11:55:37
URL: http://mariaholgersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0