Det stora skivslaget

I tidningarna kan man läsa om "Det stora skivslaget". Kent och Hives släpper sina album samma dag. Att ens tala om strid är ju rent löjligt. Kent säljer väl mer än 100000fler skivor än vad Hives gör i Sverige.

Tillbaka till samtiden har jag ju redan köpt och den växer så det knakar för varje lyssning. Jag var väldigt skeptisk efter singeln Ingenting, men Kent har gjort en kanonplatta igen. Det är bara 2-3spår som inte håller måttet tycker jag, jag var rädd för att det skulle vara många fler.

Jag är rätt nyfiken på The Black&White album också. Gillar singeln Tick tick boom, särskilt när man spelar den på löjligt hög volym. Jag har väl aldrig gillat ett Hivesalbum fullt ut men jag är säker på att jag kommer tycka om en del låtar. Hives är nog också det band jag helst skulle vilja se live om jag fick chansen(har inte sett dem än).

Kommentarer
Postat av: sista resan

Hives är i särklass det bästa svenska liveband jag sett. Såg dem en gång i Umeå för ett par år sedan, innan de blev stora over there. Minns att de såg så enormt självsäkra ut på scen - och som de levererade! "Die Alright" måste vara en av världens bästa låtar!

2007-10-16 @ 17:22:01
URL: http://sistaresan.webblogg.se
Postat av: lightyears

Die alright brukar jag ha i mp3n när jag är ute och springer. Den har tagit mig upp för åtskilliga backar.

2007-10-17 @ 09:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0