hockeymusik

En av nackdelarna med att gå på hockey så mycket som jag gör är att man får utstå en hel del kass musik mellan bytena. Musiken är till för att få fart på publiken. En vanlig dag får man höra den gräsliga "Put your hands up in the air" ca 10ggr, E-type, Pandora och ja, ni fattar.
Döm om min förvåning när jag var i Rocklunda(eller ABB Arena som den heter nuförtiden) i söndags så spelade de Nirvana, Pearl Jam, Kiss och Motley Crue istället för den där skiten som brukar spelas. Riktigt härligt. Best of both worlds, VIK på isen och Pearl Jam i högtalarna.
Nu var det ju inte bara rosor, VIKlåten(ni vet Kom hem med Barbados fast med annan ganska kass text och ett taffligt försök att få det låta som hårdrock) spelades om och om och om igen. Dessutom tycker jag man kan kräva lite mer känsla, när klacken dragit igång en ramsa så behöver man ju inte dra på musiken.  Jag förstår att de blir less. Men men...man kan ju inte få allt här i livet.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag håller med dig fullt ut. Fan vad dålig den är den där VIKlåten, man står ju och skäms på läktaren.

2007-10-02 @ 11:20:00
Postat av: bajen

Var glad att de lirar hårdrock iaf.

2007-10-02 @ 11:24:52
Postat av: Pete

Skön blogg!

2007-10-02 @ 13:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0