Västerås blev utspelat

VIK hade inget att hämta i Ejendals arena igår kväll. Leksand var alldeles för bra. Hade Västerås gjort mål på någon av de chanser man hade första 15 hade kanske sett annorlunda ut, men när Bergenström gjorde 1-0 25s före periodslut kändes det som att det var kört.

Andra perioden kör Leksand över VIK fullständigt, 10-0 i skott, har det någonsin hänt att VIK inte fått iväg ett enda skott under en period? Jag tror inte det.


I tredje kommer Västerås tillbaka skapligt och Henrik Nordfeldt gör 1-3 i pp2. Man har även ett gyllene läge att göra 2-3 strax efter men man kommer inte närmare än så. Leksand vinner välförtjänt och kunde ha vunnit med något mål till. Västerås ser oroväckande tama ut, spelet i egen zon är riktigt uselt. Bäst i VIK var målvakten Thalberg som inte hade mycket till hjälp av utespelarna.

I övrigt kommer man minnas timeouten som Västerås tog i tredje. Tornberg var fullständigt oxtokig och stod bara och skrek i 30s. Han skrek att de såg ut som skolpojkar och vek ned sig hela tiden. Själv hade jag önskat något mer konstruktivt i det läget, men efter timeouten såg de ut att vara lite mer på hugget så det kanske fungerade.

Bofors hemma på söndag, då blir det tre poäng igen.


Kommentarer
Postat av: Leksingen

Ja Leksand var flera klasser bättre. Men det stämmer som du säger att om Västerås fått in ett mål i första kanske det hade blivit en annorlunda match. Jag måste ge Västeråsare en eloge, allt jag läst och hört om matchen, inte en gång har jag sett en Västeråsare skylla ifrån sig. Ni hade även bra support under matchen, de sjöng och höll igång hela tiden, tillochmed efter slutsignalen. Lycka till i fortsättningen.

2007-10-17 @ 16:00:21
Postat av: lightyears

Ja, men jag vet inte vad man ska skylla på när man mäktar med noll skott i en period. Vi tar er hemma istället!

2007-10-17 @ 17:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0