Årets besvikelser

Jag tycker skivåret 2007 varit riktigt bra hittills och än finns det en del att se fram emot. De har varit en del besvikelser också. Topp 3:

1. The Ark-Prayer for the weekend
 
Albumet var inte alls det jag hoppades på. Lyssnade på det kanske fem gånger innan jag ställde in det i hyllan, där det fortfarande står kvar. Tror aldrig jag kommer ta fram det igen.

2. Moneybrother-Mount Pleasure
MP blev tokhyllat i kvällstidningarna och jag förstår inte varför. Det finns som vanligt när det gäller Moneybrother ett par bra låtar, några varken eller och några som är skräp. Live är Moneybrother fortfarande en upplevelse, men nu har jag gett upp att de släpper ett helgjutet album.

3. Smashing Pumpkins-Zeitgeist
Jag älskar Tarantula och That´s the way (my love is) men resten håller tyvärr inte samma klass. Albumet är absolut inte dåligt på något sätt(skulle nog ge det 3av5 i betyg), men jag hade hoppats på något mer.

Vad finns kvar att hoppas på då? För mig handlar det främst om nya Kent, Winnerbäck och Mando Diao. Jag tror mest på Winnerbäck och jag tror att Kent tyvärr kan hamna på besvikelselistan(hoppas jag har fel).


Kommentarer
Postat av: rocknrollstar

jag tror att Mando Diao kommer att göra en jävla boom. De gör en "oasis" och gör att det nya albumet kommer att sälja så jävla mkt mer, som med oasis Morning Glory.

2007-09-21 @ 20:54:13
URL: http://rocknrollstar.blogg.se
Postat av: lightyears

Hoppas. De är värda det.

2007-09-21 @ 21:08:50
Postat av: rocknrollstar

Yes det är de verkligen!
Och angående din kommentar, jo men det var då liams röst var okej. Nu tyvärr....

2007-09-21 @ 21:26:33
URL: http://rocknrollstar.blogg.se
Postat av: Sara

Vilken underbar blogg (hittade dig via nybloggat.se), hit kommer jag tillbaka!

2007-09-22 @ 10:22:16
URL: http://www.metrobloggen.se/sarah
Postat av: lightyears

Sara-Tack ska du ha. Vad roligt att höra!

2007-09-22 @ 16:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0