Fel av mig, svenska folket har inte dålig smak

För några dagar sedan skrev jag skämtsamt såhär.

Jag hittade precis detta på Ekwalls blogg. Saxat från bloggen
Intressant att veta.
Den där allsvenska hockeymatchen...jag tror det var Växjö-Västerås...som gick istället för Inters match häromdan (Intermatchen sändes i efterhand) drog nytt rekord på TV4 Sport, 65 000 tittare.
Det är mer än dubbelt så mycket som italienska ligamatcher har haft i TV4 Plus, en kanal som kan ses av många fler.
Det ska aboslut inte ses som en ursäkt, det är klart som fan det skulle kunna gå o lösa så att vi hade kunnat sända italienska matchen live ändå.
Men det kan vara viktigt att veta.
Så här långt drar den italienska ligafotbollen en väldigt liten skara engagerade tittare o de har fått fetstryk av ishockeymatcher från suspekta hockeyrinkar ute i skogen.
Jag är själv lite smått bedrövad över detta faktum, men så är det.

Trist bara att VIK åkte på säsongens första förlust.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0