Society

I ett inlägg för några dagar sedan undrade jag om Bad Religions låt Honest Goodbye är årets bästa. Det är den inte. Fick äntligen Eddie Vedderalbumet Into the wild idag och jag tror att det motsvarar mina förväntningar. Lite svårt att säga eftersom många låtar är väldigt korta, mellan en och två minuter bara. Hur som helst så finns det en låt som heter Society där och den är helt makalös. Vilken text och vilken låt!  Årets låt hittills helt klart(trots att jag bara hört den en dag).


Oh, it's a mystery to me
We have a greed with which we have agreed
And you think you have to want more than you need
Until you have it all you won't be free

Society, you're a crazy breed
Hope you're not lonely without me...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0