Unplugged in Sweden

Jag kom över en bootleg för några veckor sedan.Det är inte ofta, rättare sagt aldrig jag blir avundsjuk, jag är inte lagd åt det hållet. men.....Jag är grymt avundsjuk på de lyckliga själar som var på den här spelningen. Chris Cornell gjorde tydligen en akustisk spelning i Stockholm i våras, bara Chris och en gitarr. Vilken otrolig röst han har! Skulle betalat mycket för att ha sett det live. Här är låtlistan

1. Doesn´t remind me (Audioslave)
2. Like a stone (Audioslave)
3. Wide awake (Audioslave)
4. Fell on black days (Soundgarden)
5. Be yourself (Audioslave)
6. Billie Jean (Michael Jackson)
7. Original fire (Audioslave)
8. Redemption song (Bob Marley)
9. Peace, love & understanding (Elvis Costello)
10. All night thing (Temple of the dog)
11. Blak hole sun (Soundgarden)
12. Call me a dog (Temple of the dog)
13. Thank you (Led Zeppelin)


Man kanske kunde tagit bort någon Audioslave och lagt till Say hello 2 heaven och någon mer av Soundgarden. Faktum är dock att om jag skulle sätta mig ned och göra en lista över mina favoritlåtar skulle flera av ovanstående komma med. Att få höra dessa i akustiska versioner är i vissa fall helt magiskt. Det blir inte så mycket bättre än det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0