No distance left to run

I dagarna har dokumentären "No distance left to run" om Blur gått upp på vissa biografer. Den släpps på dvd 19februari och jag ser fram emot att se den otroligt mycket. Jag började lyssna på Blur när jag gick i gymnasiet och lyssnar väl fortfarande 
på vissa låtar då och då. Ibland brukar jag försöka definiera vilka grupper jag gillar bäst med att göra en "best of" cd. Blur ligger väldigt högt upp på den listan. De har så många odödliga låtar som Tender, The Universal, For tomorrow, This is a low, Beetlebum, Out of time etc.

Jag kan även rekomendera basisten Alex James biografi om Blur "Inget annat sätt, Blur, Britpop och jag"


Lyssna även på nya samlingen Midlife: A beginner´s guide to Blur här.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0